TRAPKANO TOCHT - GROU

Geplaatst op 27-05-2024  -  Categorie: Nieuws  -  Auteur: Annemarie M

Dag 1: trapkano tocht van 18 km

Ons avontuur begon op donderdagochtend 23 mei om 8 uur 's morgens. Met de kano’s op het dak van een aantal auto's en heel veel zin en enthousiasme was het een perfect begin voor ons trap-kano tripje naar Grou. Eenmaal in Grou aangekomen gingen de kano’s van het dak, de tassen op de kamers en na een heerlijk kopje koffie het water op. We voelden ons als echte avonturiers, klaar om de waterwegen van Friesland te verkennen.

Het kanoën verliep soepel. We genoten van de rust op het water, de prachtige natuur om ons heen en de frisse lucht.  Na ongeveer 6 km stond er een heerlijke lunch op ons te wachten, bij Debbs. Na deze heerlijke lunch gingen we in twee groepen verder. De ene groep, team 1, ging voor de 18 km de andere groep, team 2, ging middels een kortere route terug. Zij hebben zich door de wind terug laten blazen en onderweg enorm genoten en vooral gelachen om de moppen van onze moppentopper. Team 2 heeft de tocht afgemaakt maar onderweg een drankje gedaan op een heerlijk terras aan het water. Gelukkig waren de omstandigheden ideaal en konden we genieten van elke minuut.

Toen we allemaal terug waren in Grou gingen de kano’s uit het water en wij het terras op. We legden in totaal 18 km af, een hele prestatie waar we trots op mogen zijn. 's Avonds speelden we het muziekspel Hitster, wat zorgde voor veel hilariteit en zo kwamen de talenten van onze leden naar boven. Mocht je ooit met iemand Hitster willen spelen bij HWH zorg er dan voor dat Hans Knecht in je team zit, want dan is succes verzekerd! Iedereen deed mee en het werd een gezellige avond vol muziek en plezier. Een select gezelschap besloot dat er nog wat energie over was en dat ze die het beste konden opmaken in een kroeg in Grou. Even kijken waar de jeugd het altijd over heeft tijdens het Vaarwelkom. Nou Grou is echt een gezellige plek om de avonduren door te brengen.

Moe maar voldaan vertrokken we uiteindelijk allemaal richting ons bed.

Dag 2: trapkano tocht van 11 km

De volgende ochtend werden we wakker met opnieuw prachtig weer. Na een stevig ontbijt en een kopje koffie gingen we weer het water op. Dit keer stond er een kortere afstand op het programma: 11 km. Ondanks de lichte spier- en hoofdpijn van de dag ervoor, waren we allemaal enthousiast voor een nieuwe tocht.

De route van de tweede dag voerde ons door smalle kanalen en open meren, wat zorgde voor een afwisselend landschap. We genoten van de stilte en de schoonheid van de natuur, namen de tijd om te picknicken en gewoon te genieten van het moment. Er waren opnieuw veel lachmomenten.

Culinair genieten

Tijdens onze trip hebben we heerlijk gegeten. De picknick op de oever van de kanalen was één van de hoogtepunten, met vers brood, kaas, fruit en andere lekkernijen. Ook het avondeten en het ontbijt bij Oer 't hout was super.

Kortom

Onze trap-kano avontuur in Grou was een geweldige ervaring en een groot succes. Het prachtige weer, het gezelschap, de natuur en de watersportactiviteiten zorgden voor 2 onvergetelijke dagen. We hebben genoten van het spel Hitster, heerlijk gegeten en vooral veel plezier gehad. Trots op onze trap/kano-inspanningen. We hebben herinneringen gemaakt die we nog lang zullen koesteren.

Een sportieve groet namens de HWH roeiclub,

Kathelijne Verhoef

27 juli