Nieuws

2018 WinterbergingOp zaterdagmorgen 27 oktober 2018 om 08.30 verwacht de havencommissie alle leden die hun schepen voor de winterstalling hebben opgegeven. Zorg dat uw boot ruim van te voren klaar is om uit het water gehesen te worden. Denk aan uw scheepsbokken, dekzeilen e.d. VERGEET VOORAL NIET OM HET WINTERSTALLING FORMULIER OP ONZE SITE IN TE VULLEN.

Kees Kruijer

In Memoriam Kees Kruijer

5 september 2018

Jongsleden maandag, 3 september, overleed Kees Kruijer.

Kees was sinds 1960 lid van W.S.V. Het Witte Huis.

Hij stapte in het wedstrijdzeilcircuit samen met zijn broer Loek, in de Stern.

Later is hij, als wedstrijdzeiler, groot geworden in de Finn-klasse. Van de F.C.H. (Finn Klasse Holland) is hij ook voorzitter geweest. In de Finn heeft hij verschillende successen behaald, met als hoogtepunt een reserveplaats bij de Olympische Spelen van 1972 in München.

Kees was van 1996 tot 2011 voorzitter van onze vereniging. Hij is in die jaren van grote betekenis geweest in het op de kaart zetten en houden van Het Witte Huis. Zo was hij de drijvende kracht achter het realiseren van onder andere het nieuwe terras en de verandering van de pui in Boei 15.

Kees hield de mensen om zich heen scherp. Watersport was zijn passie. Kees werd 73 jaar. Hij was een betrokken mens, geïnteresseerd in anderen, betrouwbaar en trouw. Tot het laatste moment toegewijd aan Het Witte Huis, zijn club! In die wetenschap zullen wij hem herinneren en zijn wij in gedachten bij Emmie en Loek.

Wijnand De Leur

Voorzitter HWH

2018 Sate met boontjes

Na de wedstrijden van zaterdag 22 september, tijdens de Clubkampioenschappen, willen wij de volgende maaltijd serveren:

Indonesisch met een Hollandse twist

Rendang (rundvleesgerecht) of Kipsaté met Sajoer boontjes

Geserveerd met witte rijst of patat frites

PRIJS SLECHTS 12.-- euro p.p.

Tot uiterlijk 16 september kunt u zich hiervoor opgeven bij de bar of via de mail:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Tevens opgeven of u kiest voor Rendang of de Saté

kampioen 232x174In het weekend van 22 - 23 september worden de traditionele clubkampioenschappen gezeild. Iedere zeiler met zeilboot kan mee doen, dus ook de kajuitjachten. Inschrijven via deze site onder,, inschrijven 2018 ,,

WoensdagavondwedstrijdAfgelopen 2 woensdagen zijn er onder leiding en initiatief van Wijnand de Leur, s'avonds voor onze Finn zeilers zomerwedstrijden gehouden.

de eerste woensdag met 7 finnen en afgelopen week met wel 18 finnen aan de start, met 3 wedstrijdjes achter elkaar een succes.

Na afloop een borrel en een kleine hap verzorgd door Joke.

Dit smaakt naar meer, en zeker voor herhaling vatbaar en als er volgend jaar weer animo voor is dan gaan wij ook officieel de wedstrijd uitslagen verzorgen.

foto's volgen

Donderdag 26 juli.

033 IMG 4914

Het is vandaag een rustdag. Even een dagje iets anders doen. Het wordt een dag van uitslapen en daarna boomklimmen in een park. Max en ik gaan Riva onveilig maken. Het is een leuk stadje met veel mooie winkels en gezellige restaurants. S’ avonds was het tijd voor een gezellige bbq met het team. De moesten weer op tijd naar bed want vrijdag moest er weer gezeild worden. Inmiddels was  bekend wie er in de Gold gingen zeilen (Sjoerd,Stein en Marijn) en wie er in zilver gingen zeilen. (Max, Brigitte,Maaike,Ellen en Tijs.

Vrijdag 27 juli

Vandaag weer vroeg op en om 11uur moest iedereen op campione aanwezig zijn. Boten optuigen en zorgen dat je klaar was voor de start. Rond 1uur was de start. Dit was dan ook de dag dat de finales begonnen. Je werd in twee groepen ingedeeld, als je tijdens de kwalificatie in de top 43 was geëindigd zat je in de gold fleet en als je daar boven was geëindigd zat je in de silver fleet. De deelnemers die in de gold fleet zaten streden om het wereldkampioenschap. In de gold fleet waren er een aantal een beetje zenuwachtig omdat het natuurlijk jammer zou zijn als je niet alles uit jezelf kan halen op het wk. De starts verliepen goed en zoals bijna elke dag was er een lekker zeil windje. De planning voor deze dag was om 4 wedstrijden te zeilen maar omdat de wind weg viel in de derde wedstrijd is die afgekort en hebben we uiteindelijk de 4 wedstrijden niet kunnen halen. Maar buiten dat was het een heerlijke zeil dag met mooi weer en natuurlijk de prachtige omgeving.

Zaterdag 28 juli

De laatste en eigenlijk de belangrijkste dag is aangebroken. De laatste dag zat iedereen met flink wat spanning bij de voorbespreking maar natuurlijk wel gezonde spanning. Het plan voor de laatste dag was alles laten zien wat je in je hebt en natuurlijk genieten. Ook vandaag was er een  prima windje wel iets minder dan de dagen ervoor maar we konden er mee starten. De eerste wedstrijd hebben we lekker uit kunnen varen maar toen we aan de tweede wedstrijd begonnen kwamen er zwarte wolken over de berg vandaan en ja hoor die zorgde ervoor dat de tweede wedstrijd werd afgekort en we naar de haven konden want er kwam een onweersbui aan. De wedstrijden werden afgelast voor deze dag en we konden gaan wachten op de prijs uitreiking. Helaas was de wereldkampioen niet iemand van Het Witte Huis maar iemand van het top en talenten team. Maar hij heeft het absoluut verdiend want hij heeft super goed gevaren. Dit was dan ook het einde van het super mooie WK. Iedereen heeft heel erg genoten van het lekkere vaar water en het super weer en natuurlijk van de top trainingen  die voor het WK al in volle gang waren. We hebben de bootjes opgeladen en nog lekker op de camping gegeten en dat was het officiële einde van een super WK.

09 IMG 4585

Max

Hier kun je de uitslagen vinden: https://splashclass.org/2018-2/

Poltie op rubberboot
Toezichthouders van Recreatie Midden-Nederland, uitvoeringsorganisatie voor Plassenschap Loosdrecht e.o.,  gemeente Wijdemeren, politie en brandweer houden in augustus extra toezicht op naleving van de regels voor het snelvaren op de Loosdrechtse Plassen. Op initiatief van Freek Ossel, burgemeester van Wijdemeren en voorzitter van het Plassenschap Loosdrecht zijn partijen tot deze intensivering van extra toezicht gekomen. Freek Ossel: ‘als we meer aanwezig zijn op het water kunnen we overtredingen meteen signaleren en vaker beboeten.’ Daarnaast worden recreanten opgeroepen om meldingswaardige zaken te melden. Dit kan eenvoudig via www.meldpunttoezicht.nl. Ook besteden de partijen aandacht aan het informeren van de snelvaarders, met name jongere bootbestuurders, over de regels rond snelvaren en het voorkomen van onveilige situaties en overlast.

Maximale vaarsnelheid

Voor de Loosdrechtse Plassen geldt een maximum toegestane vaarsnelheid van 12 kilometer per uur. Watersporters, die sneller willen varen, kunnen een ontheffing aanvragen bij het Plassenschap voor een jaar of voor een dag. Met een ontheffing mag er op bepaalde plaatsen en op toegestane tijden op de Loosdrechtse Plassen sneller gevaren worden dan 12 kilometer per uur. Binnen 100 meter van een oever en ’s nachts mag nooit sneller gevaren worden dan 6 km/uur. In de praktijk blijkt dat deze regels vaak worden overtreden. Dit zorgt voor hinder, overlast en gevaarlijke situaties voor andere watersporters, omwonenden en recreanten.

Meldpunt Toezicht

Via www.meldpunttoezicht.nl kan iedereen melding maken van verdachte of gevaarlijke situaties en niet-spoedeisende calamiteiten, waaronder mogelijke overtredingen van de regels voor het snelvaren op de Loosdrechtse Plassen. De partijen willen via dit meldpunt een beter beeld krijgen van de problemen rond het snelvaren, om het beleid, de regelgeving en handhaving daarvan zo nodig te verbeteren.

In september wordt de samenwerking  geëvalueerd en verder uitgewerkt.

Tekst overgenomen uit " Wijde Meren Informeren "

Foto: Suzuki

Dinsdag 24 juli

S’ochtens was een lange ochtend. De start was om 1 uur en omdat de wind hier word gemaakt door de bergen en rond 12 uur word de wind hier verwacht. Alleen door de onweer van de afgelopen dagen was de wind iets te laat gearriveerd. En hadden we een uitstel tot half 4. Dus half 3 ging de D vlag naar beneden en was het snel pak aan en tally inleveren en het water op. Eerste race ging bij mij goed mijn start ging minder maar ik takte weg en ging rechts midden op bouwen. Ik kwam iets van 14de boven halfwindse rak was gewoon achter elkaar varen en voor de wind had ik er 2 gepakt op de vlagen en de golven. In het 2de aandewindserak rak had ik er ook nog 1tje gepakt en ook in het laatste rak naar de finish 1tje dus had ik een 8ste plek gevaren. De 2de race daarna was echt leuk mijn start was weer slecht ik takte weg weer onder wat andere zeilers vervolgens had ik mijn boot goed recht en voer 2x zo hard als de rest en haal ik die zeilers boven mij dik in. Op layline takte ik richting de boven boei en bij de boei lag ik ineens dik 1ste ik voerden het halfwindse en voordewind’ se rak constant vooraan. En toen ik 2 meter voorde boei lag ging de S vlag omhoog en had ik een 1tje gevaren op het WK. Vervolgens op de kant was er nog een discussie over dat de race er uit moest worden gehaald omdat hij binnen 4 rakken was ingekort wat dus niet mocht in de laatste race. Uit eindelijk is hij er in gebleven en heb ik mijn 1tje behouden.

Sjoerd

070 IMG 4958

Maandag 23-7-2018

De eerste wedstrijddag staat op het punt te beginnen het Witte Huis is vertegenwoordigd met acht zeilers (Sjoerd ,Brigitte, Ellen , Marijn , Thijs , Maaike , Max en Stein). Om 10:45 arriveert iedereen in Campione del Garda om zijn boot op te tuigen en de laatste dingen te controleren. Om 11 uur begint de coach met de voorbespreking en legt uit dat hij van ons verwacht dat we ons op het water goed moeten voorbereiden, onze snelheid goed controleren en de positie van de baan. Hij geeft aan dat we ons niet te veel moeten opwinden over het feit dat het een WK is en dat gewoon moeten doen wat we het hele jaar geoefend hebben; goed starten en wegwezen naar de bovenboei. Dan om 12 uur gaat de D-vlag omlaag, het sein dat we eindelijk het water op mogen. Op het water staat ongeveer 10 knopen wind, dat betekent een prima wind om in te komen op de eerste dag.  Het eerste startsein wordt om 13 uur gegeven en de eerste vloot met Splashes vaart weg, een veld met wel 43 boten! En 5 minuten later is ook de andere vloot weg, allemaal rechtsaf naar de bergen want daar staat de meeste wind. Dit betekent dus dat de start nog belangrijker wordt. De baan die gevaren wordt is een innerloop/outerloop baan. Vandaag zijn er twee wedstrijden gevaren met mooie resultaten. Sjoerd heeft een vierde en een vijfde plek gevaren en Ellen en Marijn hebben allebei een zevende plek gevaren. Sjoerd staat zelfs vijfde in het totaalklassement. Om 17 uur kwamen we op de kant aan waar de organisatie op ons stond te wachten met een lekker stuk pizza en iedereen kon zijn ervaringen over de eerste wedstrijddag delen.

Stein

025 IMG 6174

Ander nieuws

zaterdag-27-oktober-schepen-uit-het-water-winterstallingOp zaterdagmorgen 27 oktober 2018 om 08.30 verwacht de havencommissie alle leden die...
ere-voorzitter-kees-kruijer-overleden In Memoriam Kees Kruijer 5 september 2018 Jongsleden maandag, 3 september,...
heerlijke-verrassende-maaltijd-op-zaterdag-22-september-na-het-zeilen-voor-12-euro Na de wedstrijden van zaterdag 22 september, tijdens...
clubkampioenschappen-in-het-weekend-28-29-septemberIn het weekend van 22 - 23 september worden de traditionele clubkampioenschappen...
zomeravondwedstrijd-finnAfgelopen 2 woensdagen zijn er onder leiding en initiatief van Wijnand de Leur,...
wk-splas-afsluitingDonderdag 26 juli. Het is vandaag een rustdag. Even een dagje iets anders doen....
extra-toezicht-snelvarenToezichthouders van Recreatie Midden-Nederland, uitvoeringsorganisatie voor...
wk-splash-goede-resultaten-op-1e-en-2e-wedstrijddagDinsdag 24 juli S’ochtens was een lange ochtend. De start was om 1 uur en omdat de...

Foto albums

2015 Diverse fo...
View
st 7 bar

Deel deze pagina

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Forum bijdragen

• Geen berichten om weer te geven.

Foto's

Volg HwH op Twitter

Onze sponsors

Uw naam hier
Sponsor onze vereniging of alleen een evenement of activiteit.