Bardienstrooster 2024

Geplaatst op 15-02-2024

,

Bardienst rooster 2024

"Boei 15" is belangrijk voor de vereniging. Het is het centrale punt voor ontmoetingen, waar je lekker kunt eten en drinken. De mensen achter de bar spelen daarin een centrale rol.

Vorig jaar hebben we de bar en keuken bemand met een betaalde kracht en een vrijwilliger en dat is de meeste mensen goed bevallen. Het is gezellig, je leert meer mensen kennen en het is voor de vereniging goedkoper dan twee betaalde krachten.

Dit jaar gaan we het dus weer zo aanpakken maar met een kleine aanpassing: er zijn twee korte diensten in plaats van een lange dienst: een vroege bardienst van 10-14 uur en een middag bardienst van 14-18 uur.

We vragen bij deze aan de leden die dit leuk vinden (het blijft vrijwillig) of zij enkele van die bardiensten willen doen. Je kunt je daar nu zelf voor inschrijven. Hierdoor is het inroosteren voor Kathelijne minder werk.

Wat is er nieuw?

Op het besloten deel van de website staat het barrooster en daar kan je je aanmelden. Eenmaal aangemeld voor een bardienst, wordt er op je gerekend. Kan je onverwachts toch niet, dan moet je zelf voor vervanging zorgen. Het barrooster heeft een mogelijkheid om een ruilverzoek te doen.

Het besloten deel van de website heb je misschien nog niet (vaak) bezocht. Je kunt daar informatie vinden over je contributie en eventuele andere facturen. Onder de 'Besloten items' kun je de notulen van ledenvergaderingen en bestuursvergaderingen vinden. En nu dus ook het barrooster.

Inloggen in het besloten deel

Op de website vind je in het menu, onder 'Vereniging' de knop naar het ‘Leden login’ gedeelte. Eenmaal daar gebruik je je gebruikersnaam en wachtwoord, of de knop wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten?.

Als je bent ingelogd kan je naar verschillende onderdelen.

Ga naar 'Besloten items'. Daar vind je links onder 'Besloten pagina's' het rooster 'Bardienst HWH' en rechts de besloten bestanden (vooral verslagen van vergaderingen).

Klik op het blauwe blokje voor Bardienst HWH.

Je ziet dan de data dat Boei15 open is en de diensten. Er is per regel info over activiteiten op die datum en je kan je inschrijven voor die bardienst of zien wie er al heeft ingeschreven.

Als je hebt ingeschreven krijg je nog een bevestiging per e-mail.

De bardiensten zijn bedoeld voor leden van 18 jaar en ouder.

Over de bardiensten

Er is altijd een ervaren kracht aanwezig die jou kan ‘inwerken’.

Bij de vroege dienst start je onder andere de koffiemachine op en bereid je de lunch voor. Bij de middagdienst hoort ook het opruimen en schoonmaken. Er is dus een ervaren kracht aanwezig en er zijn daarnaast diverse geschreven instructies om je te helpen (bijvoorbeeld voor de leeftijdscontrole voor alcohol).

In principe mag je alleen alcohol schenken als je het certificaat 'Verantwoord schenken' hebt behaald en aan Kathelijne hebt gemaild. Heb je dat niet, dan mag je eigenlijk geen alcohol schenken en ben je vooral actief in de keuken en met de koffiemachine. Bij controles kan dat problemen opleveren voor de vereniging (boetes e.d.)

Je kunt natuurlijk ook je aanmelden voor de gratis e-learningcursus en (moeilijke!) toets van NOC-NSF. Je gaat dan naar:

Het mag wel, maar het hoeft niet šŸ˜‰.

De vrijwilligers van vorig jaar gaven aan dat ze de bardiensten erg leuk vonden om te doen en dat het erg gezellig was. Laat je dus niet tegenhouden door het inloggen op het besloten deel šŸ˜‰ en schrijf je in.

Heb je nog vragen over de inhoud van de bardiensten dan kan je contact opnemen met Kathelijne.

Heb je vragen over de website dan kan je contact opnemen met Bert van Woudenberg.

Namens de Barcommissie

Kathelijne